12/14/11

seketul hati.

dua tahun
aku menyendiri.
lepak bersama teman-teman lelaki
mencemburui mereka yang punya kekasih hati

dua tahun.
aku bersembunyi.
menahan diri.
mengurung hati.
kerna aku tahu aku tak punya apa-apa untuk memiliki.
kekasih hati.

sedih hati ini
sebab tiada yang mengerti.
semuanya mengeji.
bagaikan aku tak punya hati.

berkali-kali
aku jatuh hati.
tapi akal ini kuat lagi.
menahan diri.
dari melakukan perkara yang merosak diri.
jadi aku kembali.
sendiri.
sepi.

mungkin ini
jalan cerita aku sendiri.
munkin patut sahaja aku menerima dengan rasa rendah diri.
biar mati sama hati.
kita hidup sendiri.
bersama akal yang tak pernah menyepi.
terima kasih orang gila.
aku masih mampu berdiri.

2 orang mengaku gila:

Citera Alam said...

relaks la bro, aku pun single dan tak bercinta..
seru blum sampai. lebih baik ko bedoa pd Allah utk dptkan psgan yg baik dan sukar utk dimiliki..
nanti ko jugak bahagia :)

arfasyrf said...

itu aku tahu.
tapi tak salahkan.
menulis.
mengeluarkan apa yang terpendam?
aku tak mahu jadi bom jangka.