8/8/09

selamat.

Malam itu
aku keseorangan
meniup lilin bersendirian
memotong kek itu berseorangan

aku kehairanan.
kemana perginya mereka yang ku gelar rakan.
Kemana perginya mereka yang mengaku teman.
disaat ini aku termangu.
terduduk
melutut.

aku ingin sekali bergelak ketawa disaat ini.
merasakan kehadiran mereka yang boleh ku gelarkan sahabat.
merasakan kemunculan mereka yang mampu ku pnggl teman.
menikmati keindahan hidup yang bukan seorang.

oh
ak lupa.
aku bukan seperti mereka.
aku memang dicipta untuk berseorangan.
aku memang si malang yang bersendirian.
aku memang senantiasa kesepian.
itu mungkin nasib aku.

haha.
tahniah diriku.
kau berjaya mengharungi satu lagi tahun berseorangan.
kau mampu meredah kesepian itu bersendirian.
kau dapat mendaki puncak untuk merasakan kesunyian.
Kensunyian yang menyenangkan.
Kensunyian yang menghairahkan.
kensunyian yang membuat dirimu seorang yang seorang.
kensunyian yang menjadikanmu manusia.
Tahniah sekali lagi aku ucapkan wahai sipelik. tahniah.

2 orang mengaku gila:

apan lee said...

gile lonely sambut befday sorg2..
huhu..

rasyifah rushda said...

sedih aku bc puisi ni.