8/7/09

life.

aku dambakan kehidupan.
ya.
kehidupan.

kehidupan yang aku sendiri belum pasti bagaimana jalan ceritanya.
kehidupan yang aku sendiri belum tentu hujungnya di mana.
kehidupan yang aku sendiri belum yakin akan kekukuhanya.
tapi aku tahu.
yang kehidupan yang aku inginkan itu.
belum tentu wujudnya.
kehidupan yang aku impikan itu.
belum pasti realitinya.
kehidupan yang aku dambakan itu.
belum lurus jalannya

hei.
cerita baru bermula.
belum pasti apa hujungnya.
mengapa kau dambakan yang tak pasti?
mengapa kau dambakan yang belum tentu.
mengapa kau dambakan yang belum wujud

realitinya.
aku inginkan kehidupan baru.
kehidupan yang pasti hanya dalam anganku.
kehidupan yang hanya wujud dalam mimpiku.
dan aku realitinya...
hanya menanti apa itu fantasi.
hanya menunggu apa itu angan-angan.
hanya menunggu apa itu dongeng.
dan kau.
belum pasti wujudnya...

0 orang mengaku gila: