4/18/12

Percubaan

Di dalam gelap malam.
Aku duduk bersandar di tepi
Sambil rokok di tangan
Dan secawan kopi di sisi.

Duduk melihat bintang.
Mengenang semalam
Duduk melayan gelap.
Mencari yang sepi.

Ya aku tahu.
Ini kali terakhir kita disini.
Ya aku tahu
Ini kali terakhir bergelak tawa begini.

Tapi ingat.
Memori ini
Akan kita sama-sama bawa sampai mati.
Sambil bercerita kepada anak-anak.
Tentang cinta.
Tentang mimpi.
Tentang sepi.
Tentang semuanya sekali.

Jadi.
Rakamkan didalam memori
Semua kenangan disini.
Yang pahit.
Yang jelek.
Yang manis.
Yang indah.
Semuanya

Agar kita sentiasa terkenang.
Agar kita tak lupa.
Tentang keluarga besar kita ini.
Tentang family.
Tentang semua.

1 orang mengaku gila:

Faiz Zin said...

aku tulis ni sebab aku nak mengaku gila. Dan aku rasa bila kau sebut pasal rokok + kopi, terus mudah aku masuk dalam puisi ni.