4/7/12

Bicara tentang semua

Diam semua!
Aku mahu bicara.
Tentang manusia.
Tentang surga.
Tentang neraka.
Tentang dunia.
Tentang semua.

Jangan risau
Jangan galau
Bukan paksaan untuk kau terima semuanya
Aku cuma mahu berbicara.
Tentang hati.
Tentang perasaan.
Tentang cinta
Tentang benci
Tentang sayang
Tetang rindu.
Biar terlepas segala bebanan didada.
Biar terbang semua masalah di kepala.
Biar ringan.
Biar senang.

Jadi.
Mengapa?
Perlu kah kau bangkit dan bersuara?
Sedangkan aku sudah bilang dari mula.
Aku mahu bicara.
Dan kau mendengarnya.
Tidak pula aku paksa.

Sekali lagi.
Tolonglah.
Biarkan aku bicara
Tentang semuanya.
Biarkan.
Jangan cuba dihalang.
Aku sudah penat memendam rasa.
Aku sudah penat menelan derita.

Tolonglah.
Berikan aku secubit rasa.
Apa itu bahagia.
Boleh?

3 orang mengaku gila:

Sis AI said...

Jika mmberi maka akn menerima..
Itu jwapan utk persoalan..

melati al nafis said...

Bahagia itu aku,...aku bahagia ke? Ntahh

melati al nafis said...

Bahagia itu aku,...aku bahagia ke? Ntahhhh