1/21/12

tepat jam lima pagi

aku lihat jam di dinding. 5:29.
masih awal lagi untuk tidur, hati aku berkata.
aku tarik earphone dan cucukkannya ke dalam telinga sambil menekan butang play di youtube.
-PINK FLOYD- dark side of the moon mula berkumandang.
aku ambil rokok dari atas meja.
kucucuhkan bila puntungnya bertemu dengan bibirku.
dan aku tarik dalam-dalam karbon monoksida ke dalam saluran aeesophagus terus ke paru-paru.
satu perasaan sejuk-beku-tenteram-tenang menyelinap ke seluruh tubuh badan.
mata yang dari tadi semakin berat kembali cerah.
aku tarik lagi sekali karbon monoksida itu.
dan aku lupa.
lupa semuanya.
mungkin keindahan susunan muzik itu membuatkan kau begini.
dan kalau dengan muzik itu aku mampu ke syurga sendiri.
aku lebih rela bersendiri.
walau kadangkala, hati ini menjerit-jerit minta di isi.
dan setiap kali itu. aku kata, sabar, teruskan menanti.
belum ada yang mahu menjadi penghuni hati. teruskan bersabar ya wahai hati.

3 orang mengaku gila:

PenjuruKosong said...

mungkin perlu kurangkan nikotin~

arfasyrf said...

mungkin. mungkin.

Anonymous said...

cuba