1/15/12

pilih satu

"pilih satu. kiri atau kanan?"
diam. aku ragu-ragu. andai kiri yang aku pilih, apa yang akan berlaku. kalau kanan yang aku pilih, apa yang akan terjadi. ini tak boleh jadi. aku keluarkan telefon bimbit dari dalam kocek ku. ku dail nombor si dia. ku dail nombor mereka-mereka semua. mencari pilihan yang tepat. mencari pilihan yang pasti.

"ok. aku ambil kanan"
"kau pasti?"
"ya, sepasti-pastinya"
"kalau begitu, selamat tinggal. kau telah membuat pilihan yang betul, tapi kau akan menyesali perbuatan kau ini. ingat kata-kataku"

Dan dia hilang terbang dalam dingin malam. kemana? aku sendiri pun tak tahu. dan aku mula merasakan penyesalan.

2 orang mengaku gila:

gadishebat. said...

jangan ada rasa menyesal.its your choice.prove yang keputusan awak tu betul.

arfasyrf said...

well, apa yang aku fahami. selalunya pilihan aku buat selalunya salah. so. sabar jelah.