9/11/12

angel di waktu kerja.

sedang aku duduk sendiri di kubikel menanti waktu pulang. datang seorang manusia bersayap tersenyum berjalan ke arahku. manusia bersayap itu yang aku selepas ini akan gelarkan sebagai angel duduk di kubikel sebelah sambil memandangku. aku melihatnya dari atas ke bawah. memerhatikan setiap susuk ceruk tubuhnya yang kelihatan sungguh menawan dan menarik hati.

"hai."

angel memulakan perbualan. aku tersenyum dan mengangguk kecil tanda menyapa kembali. angel masih tersenyum. aku syak dia gila sebenarnya ni. angel terus tersenyum dan memandang aku tanpa henti. aku mengerutkan dahi dan bertanya.

"kau dah kenapa?"

"jom, ikut aku. ada benda ingin aku tunjuk kepada kau." kata angel sambil menghulurkan tangan.

aku mengelengkan kepala. "aku tengah kerja, lagipun mak aku kata jangan ikut orang yang tak dikenali"

angel mengelengkan kepala lalu menepuk kepala ku. "kepala hotak kau la orang tak dikenali. member kubikel sebelah pun dah tak kenal. aku nak ajak pergi minum petang la lahabau. cilaka. itulah. hisap ganja lagi time office."


1 orang mengaku gila:

Anonymous said...

Thank you for being our teacher on this subject matter. I enjoyed your own article quite definitely and most of all enjoyed the way in which you handled the aspect I widely known as controversial. You happen to be always quite kind towards readers like me and help me in my life. Thank you.