3/15/12

bisik


“selamat malam. Nikmati malam terakhir dalam hidup kamu ini” ucap sang gadis kepada jejaka yang terbaring lesu. Kesan pil khayal yang telah dicampur bersama minuman yang diminum sang jejaka sebelum ini. Si gadis tersenyum gembira. Sang jejaka yang diidami kini ada di depan mata, dan tidak lama lagi, akan menjadi miliknya selama-lamanya. Si gadis menyiapkan segala peralatan yang diperlukan untuk ritual seterusnya. ritual yang akan menyatukan mereka berdua selama-lamanya.
Dengan pisau yang baru di asah, si gadis dengan perlahan-lahan menghiris dada sang jejaka, keinginan untuk memiliki hati sang jejaka berkobar-kobar.  Bukaan dada sang jejaka di buka, kelihatan hati sang jejaka bergerak lemah. Kesan daripada kehilangan darah. Si gadis tersenyum.  Dia menunduk ke tepi telinga sang jejaka dan berbisik. „kau akan jadi milikku selama-lamanya sayang. Hati kau dan hatiku akan bersatu. Dan kita akan hidup bahagia. Sampai tua.
Hati sang jejaka di tarik kasar dari badannya. Si gadis dengan mata bersinar kegembiraan mula melapah hati sang jejaka. perlahan-lahan dikunyah sehingga lumat sebelum ditelan. Darah sang jejaka yang mengalir di hirup buat menghilangkan rasa haus di tekak. Senyum.
Si gadis berbaring di sebelah sang jejaka sambil tangan bergerak melingkari tubuh jejaka yang kini kaku.
"mari sayang. Kita ke syurga“ 

notakaki: ini cerpen aku tulis untuk masuk contest fixi untuk menang buku bisik. malangnya. aku kalah. kahkahkah.

1 orang mengaku gila:

Anonymous said...

dah lama tak singgah rumah disini. hi tuan rumah sihat? Hihi :)