7/24/11

dua.

"sialan, rokok aku habis" aku terus-terusan menyumpah sambil membaling kotak dunhill 20 terus ke luar pintu. otak pusing, kepala pening, badan sakit , hati terbakar. aku tak tahu apa yang berlaku. yang aku tahu. aku kehabisan rokok. aku pandang ke dalam bilik. dia masih nyenyak tidur di situ. "ah, kalau ditinggalkan sebentar tiada apa-apa yang mungkin berlaku" lantas aku bangun mencapai tshirt ku yang bersepah merata-rata. aku pusing mencari kunci rumah. habis segalanya aku leraikan mencari kunci rumahku. tidak berjumpa. sialan. sialan sialan. aku memaki hamun mencarut menyalahkan segalanya. kepalaku semakin pening. tak larat lagi kakiku menampung badanku. kandungan nikotin didalam badanku sudah hampir ke paras kosong. aku perlukan nikotin. penyambung nyawa. mata semakin berat. kepala semakin sakit.
"nah" katanya.
aku pusing. terlihat sekotak marlboro dihulur. aku mencapai dan mengambil sebatang terus kemulutku. dia menolong ku menyalakan apinya. dan terus, aku tarik sedalam yang mungkin.
hilang segala sakit kepala, segalanya kembali ringan. "terima kasih" dia tersenyum. aku tersenyum. terus ku tarik dia kedalam pelukan ku. lemas.

0 orang mengaku gila: